Kuinka luot kiinnostavat nettisivut itsellesi/yrityksellesi

Miksi luoda nettisivut?

Vaikka nykyään sosiaalinen media näyttää olevan kaiken internetissä tapahtuvan A ja O, on kuitenkin myös tärkeää olla oma nettisivu, johon voit ohjata mahdolliset asiakkaasi tutustumaan paremmin tuotteisiisi tai palveluihisi. Nettisivut kuvastavat ja mainostavat yritystäsi helposti (ja halvasti!) ja ne viestivät sinun ammattitaidostasi tavalla, johon pelkkä Instagram tili ei kykene. Nettisivuillesi voi myös kerätä tärkeätä tietoa johon asiakkaillasi on pääsy 24/7 vuoden ympäri. Tutkimusten mukaan 48% ihmisistä perustaa mielipiteensä yrityksen luotettavuudesta heidän nettisivuston designin perusteella. Joten, miten voitat itsellesi asiakkaiden luottamuksen ja luot hienot ja ainutlaatuiset sivut yrityksellesi?

1. Etusivu

Etusivuun kannattaa panostaa, sillä se on sivu, jonka vierailijasi näkevät ensiksi. Etusivu toivottaa vierailijan tervetulleeksi, ja esittelee ytimekkäästi, mistä sivustolla on kyse. Hyvä etusivu näyttää ammattimaiselta, eikä siinä ole liikaa monimutkaista tietoa eikä tekstiä. Etusivun tulisi houkutella vierailijat syvemmälle sivustoon, tärkeimpiä alasivuja olisivat esimerkiksi palvelut/tuotteet, yhtiön tausta tai historia, sekä mahdollinen blogi.

2. Värimaailma

Harkittu värimaailma kotisivuillasi luo hyvän vaikutelman vierailijoihin ja auttaa yhdistämään kokonaisuutta. Sinun kannattaa valita väri, joka kuvastaa brändiäsi (esim. ekologisuutta edistävät yhtiöt käyttävät usein metsäisiä värejä kuten vihreää ja ruskeaa.) Välitse pääväri, yksi tai kaksi aksenttiväriä, sekä fonttiväri. Jos vierailet isojen brändien nettisivuilla, huomaat, että useimmat seuraavat tätä samaa menetelmää.

3. Visuaalisuus ja grafiikka

Huomiota herättävät kotisivut käyttävät visuaalisuutta ja grafiikkaa taidokkaasti. Muista lisätä aiheeseen sopivia kuvia sekä tietoa edistäviä taulukoita tai kaavioita sivuihisi. Voit myös käyttää videoita apuna, esimerkiksi etusivulla voisi olla lyhyt esittelyvideo yrityksestäsi.

4. Fontti

Monet eivät edes huomaa, miten fontti voi vaikuttaa nettisivun tai brändin imagoon. Valitse fonttisi kuitenkin huolellisesti, sillä se määrittelee, oletko sinä vahva vai kepeä, suorasukainen vai rento. Pidä nämä niksit mielessä, kun suunnittelet kotisivujasi!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kuinka luot kiinnostavat nettisivut itsellesi/yrityksellesi

Miksi luoda nettisivut?

Vaikka nykyään sosiaalinen media näyttää olevan kaiken internetissä tapahtuvan A ja O, on kuitenkin myös tärkeää olla oma nettisivu, johon voit ohjata mahdolliset asiakkaasi tutustumaan paremmin tuotteisiisi tai palveluihisi. Nettisivut kuvastavat ja mainostavat yritystäsi helposti (ja halvasti!) ja ne viestivät sinun ammattitaidostasi tavalla, johon pelkkä Instagram tili ei kykene. Nettisivuillesi voi myös kerätä tärkeätä tietoa johon asiakkaillasi on pääsy 24/7 vuoden ympäri. Tutkimusten mukaan 48% ihmisistä perustaa mielipiteensä yrityksen luotettavuudesta heidän nettisivuston designin perusteella. Joten, miten voitat itsellesi asiakkaiden luottamuksen ja luot hienot ja ainutlaatuiset sivut yrityksellesi?

1. Etusivu

Etusivuun kannattaa panostaa, sillä se on sivu, jonka vierailijasi näkevät ensiksi. Etusivu toivottaa vierailijan tervetulleeksi, ja esittelee ytimekkäästi, mistä sivustolla on kyse. Hyvä etusivu näyttää ammattimaiselta, eikä siinä ole liikaa monimutkaista tietoa eikä tekstiä. Etusivun tulisi houkutella vierailijat syvemmälle sivustoon, tärkeimpiä alasivuja olisivat esimerkiksi palvelut/tuotteet, yhtiön tausta tai historia, sekä mahdollinen blogi.

2. Värimaailma

Harkittu värimaailma kotisivuillasi luo hyvän vaikutelman vierailijoihin ja auttaa yhdistämään kokonaisuutta. Sinun kannattaa valita väri, joka kuvastaa brändiäsi (esim. ekologisuutta edistävät yhtiöt käyttävät usein metsäisiä värejä kuten vihreää ja ruskeaa.) Välitse pääväri, yksi tai kaksi aksenttiväriä, sekä fonttiväri. Jos vierailet isojen brändien nettisivuilla, huomaat, että useimmat seuraavat tätä samaa menetelmää.

3. Visuaalisuus ja grafiikka

Huomiota herättävät kotisivut käyttävät visuaalisuutta ja grafiikkaa taidokkaasti. Muista lisätä aiheeseen sopivia kuvia sekä tietoa edistäviä taulukoita tai kaavioita sivuihisi. Voit myös käyttää videoita apuna, esimerkiksi etusivulla voisi olla lyhyt esittelyvideo yrityksestäsi.

4. Fontti

Monet eivät edes huomaa, miten fontti voi vaikuttaa nettisivun tai brändin imagoon. Valitse fonttisi kuitenkin huolellisesti, sillä se määrittelee, oletko sinä vahva vai kepeä, suorasukainen vai rento. Pidä nämä niksit mielessä, kun suunnittelet kotisivujasi!