Mihin aikaan päivästä kannattaa julkaista?

Kaikki tiedämme sen tunteen, kun julkaisemme jotain sosiaalisessa mediassa, ja odotamme että joku tykkäisi siitä, tai vaikka kommentoisi. Blogeja ja artikkeleja julkaistessa, mietimme, mikä tekisi tästä viraalin jutun, jota jaettaisiin eteenpäin, tai vaikka niin mielipiteitä jakavan, että kommenteissa syntyisi kunnon keskustelua, tuoden lisää julkisuutta sivustollemme? Mutta tiesitkö, että aika päivästä, jolloin julkaiset materiaalia, saattaa myös vaikuttaa sen suosioon?

Klo 16

Kello 16 on hyvä aika julkaista jotain, jos haluat saada nuorten huomion. He ovat juuri päässeet koulusta, ja viettävät yleensä ensimmäiset hetket vapaa ajastaan selaten kännykkäänsä. Tämä ajanherkkyys pätee varsinkin Instagram postauksiin, jotka hukkuvat helposti ihmisten feedeihin, jos ne eivät saa paljoa tykkäyksiä ensi hetkissä postauksen jälkeen. Monet viettävät aikaa netissä myös aamuvarhaisella, ennen kouluun tai töihin lähtöä, sekä illalla ennen nukkumaanmenoa, joten näihin aikoihin voi myös olla hyvä postata lyhyempiä artikkeleita tai some postauksia.

Vuorovaikutus

Mitä enemmän tykkäyksiä tai kommentteja (”vuorovaikutusta”) postaus saa, sitä varmemmin algoritmi näyttää sitä suuremmalle määrälle ihmisiä – elikkä enemmille mahdollisille asiakkaillesi. Voit itse avittaa vuorovaikutusta pyytämällä lukijoiden mielipiteitä aiheeseen, (”kommentoi alle mikä on sinun lempi jouluherkkusi”) sekä jakamalla mielipiteitä herättäviä aiheita. Somessa näkee usein postauksia, joissa lukee ”tykkää jos X kommentoi, jos Y” ja somevaikuttajat julkaisevat kilpailuja, joissa osallistut seuraamalla heitä ja kommentoimalla tiettyä kuvaa.

SEO

Nettisivujesi kannalta, sinun kannattaa keskittyä enemmän SEO:hon, eli hakukoneopmtimointi. Tiettyjä tuotteeseesi tai palveluusi liittyviä avainsanoja käyttämällä, mahdolliset asiakkaasi löytävät nettisivusi helpommin. Mitä useammin ihmiset tulevat hakukoneen tuloksen kautta sinun sivullesi, sitä näkyvämpi sivustostasi tulee hakukoneen tuloksissa – ja näkyvyys tuo myös lisää mahdollisia asiakkaita.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Mihin aikaan päivästä kannattaa julkaista?

Kaikki tiedämme sen tunteen, kun julkaisemme jotain sosiaalisessa mediassa, ja odotamme että joku tykkäisi siitä, tai vaikka kommentoisi. Blogeja ja artikkeleja julkaistessa, mietimme, mikä tekisi tästä viraalin jutun, jota jaettaisiin eteenpäin, tai vaikka niin mielipiteitä jakavan, että kommenteissa syntyisi kunnon keskustelua, tuoden lisää julkisuutta sivustollemme? Mutta tiesitkö, että aika päivästä, jolloin julkaiset materiaalia, saattaa myös vaikuttaa sen suosioon?

Klo 16

Kello 16 on hyvä aika julkaista jotain, jos haluat saada nuorten huomion. He ovat juuri päässeet koulusta, ja viettävät yleensä ensimmäiset hetket vapaa ajastaan selaten kännykkäänsä. Tämä ajanherkkyys pätee varsinkin Instagram postauksiin, jotka hukkuvat helposti ihmisten feedeihin, jos ne eivät saa paljoa tykkäyksiä ensi hetkissä postauksen jälkeen. Monet viettävät aikaa netissä myös aamuvarhaisella, ennen kouluun tai töihin lähtöä, sekä illalla ennen nukkumaanmenoa, joten näihin aikoihin voi myös olla hyvä postata lyhyempiä artikkeleita tai some postauksia.

Vuorovaikutus

Mitä enemmän tykkäyksiä tai kommentteja (”vuorovaikutusta”) postaus saa, sitä varmemmin algoritmi näyttää sitä suuremmalle määrälle ihmisiä – elikkä enemmille mahdollisille asiakkaillesi. Voit itse avittaa vuorovaikutusta pyytämällä lukijoiden mielipiteitä aiheeseen, (”kommentoi alle mikä on sinun lempi jouluherkkusi”) sekä jakamalla mielipiteitä herättäviä aiheita. Somessa näkee usein postauksia, joissa lukee ”tykkää jos X kommentoi, jos Y” ja somevaikuttajat julkaisevat kilpailuja, joissa osallistut seuraamalla heitä ja kommentoimalla tiettyä kuvaa.

SEO

Nettisivujesi kannalta, sinun kannattaa keskittyä enemmän SEO:hon, eli hakukoneopmtimointi. Tiettyjä tuotteeseesi tai palveluusi liittyviä avainsanoja käyttämällä, mahdolliset asiakkaasi löytävät nettisivusi helpommin. Mitä useammin ihmiset tulevat hakukoneen tuloksen kautta sinun sivullesi, sitä näkyvämpi sivustostasi tulee hakukoneen tuloksissa – ja näkyvyys tuo myös lisää mahdollisia asiakkaita.