Ole varma kohderyhmästäsi
Markkinointia ei kannata tehdä hakuammuntana, vaan panostaa sinne mistä siitä on eniten hyötyä. Osa markkinoinnista toimii yleisellä tasolla, mutta esimerkiksi lasten pyörien myyminen ikääntyneimmille tai salaojituksen markkinointi leivontaan keskittyneellä sivustolla voi myydä joitain kappaleita, mutta tehokasta se ei ole.
Ole siis tuotteesi takana ja mieti mitä olet myymässä, kuka sitä ostaisi tai käyttäisi? Kun olet tietoinen kuka tuotettasi käyttää, mieti missä voisit tavoittaa kohderyhmäsi parhaiten. Kohderyhmäsi voi olla yhdessä tai useammassa paikassa, jossa heille kannattaa markkinoida.
Valitse oikea kumppani mainontaan
Mainostamiseen kannattaa valita kumppani, jolla on mainosverkostot olemassa. On paljon helpompaa saada mainokset kohdennettua haluamallenne kohderyhmälle kun kumppanilla on olemassa olevat jakelukanavat valmiina. Yksittäisten mainosten myyminen yksittäisiin paikkoihin tai sivustoille on kallista, vie paljon aikaa, eikä tavoita kunnolla tarpeeksi asiakkaita. Kannattaa siis selvittää mikä mainostilaa myyvä yritys olisi paras kumppani mahdollistaakseen laajimman tavoitettavuuden oikealle kohderyhmälle ja sitä kautta nostaakseen myyntiänne mahdollisimman paljon.