Sähäkkyyttä sisällönluontiin!

Sisällön luominen sosiaaliseen mediaan ja muualle internettiin on usein hauskaa ja luovaa puuhaa. Toisinaan ideat ovat kuitenkin vähissä eikä postausaiheita tunnu löytyvän, vaikka kuinka miettisi. Brunssi on yksi suosikki aiheistamme, mutta muitakin hyviä aiheita maailmasta kyllä löytyy. Tässä blogipostauksessa jaamme joitakin ideoita siihen, miten voit luoda mielenkiintoista sisältöä.

Seuraa aikaasi

Sosiaaliseen mediaan tuotettavan sisällön kannattaa olla aina ajankohtaista, sillä se kiinnostaa ihmisiä aina eniten. Ajankohtaisia aiheita etsitään internetistä ja ne tuovat mukanaan vilkasta liikennettä. Pysy kartalla ja lue uutisia, seuraa erilaisia someja ja keskusteluja. Yksi kätevä tapa on seurata trendaavien hashtagia listaa, joka löytyy esimerkiksi googlettamalla. Listalle päivittyy tieto siitä, mitkä hashtagit kulloinkin ovat suosittuja internetissä-

Kokeile uusia ideoita

Kokeile rohkeasti kaikenlaisia ideoita. Erilaiset haasteet, tanssit ja trendit syntyvät ja kuolevat nopeasti, joten niihin kannattaa hypätä kyytiin heti, kun kohdalle osuu sopiva. Älä kuitenkaan lähde mukaan jokaiseen villitykseen. Oma yleisönsä, alustansa ja brändinsä kannattaa tuntea tarpeeksi hyvin, jotta sisällöntuotanto pysyy koherenttina ja kannattavana. Omia kanavia ei ole tarpeen tunkea täyteen erilaista sisältöä vain sisällön itsensä vuoksi.

Uskalla uudistua

Moni sisällöntuottaja kadottaa idealistiset suunnitelmansa silloin, kun työstä tulee tuttua ja turvallista. Rutiineilla on toki aikansa ja paikkansa, mutta ne syövät helposti luovuuden. Halu uudistua kannattaakin säilyttää. Sisällytä markkinoinnin vuosikalenteriin säännöllisesti hetki uudistumiselle. Käy läpi kohderyhmät ja sisällöntuotanto ja mieti, vastaako sisältö kohderyhmien todellisia toiveita. Onko kohderyhmiin tullut muutoksia, ovatko julkaisualustat muuttuneet, mitä kaikkia uusia ominaisuuksia on tullut tarjolle? Vain uudistumalla pysyt sisällöntuotannossa kartalla.

Toivottavasti näillä vinkeillä saat uutta potkua sisällön tuottamiseen!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *