Millaiset kuvat houkuttelevat asiakkaita?

Kun oma yritys on vasta pistetty pystyyn, saattaa sen markkinointi olla vielä melko lapsen kengissään. Sosiaalinen media on nykyään oleellinen osa markkinointia ja se kannattaisikin ottaa tuoreena yrittäjänä pikaisesti haltuun. Markkinointiin sosiaalisessa mediassa sisältyy toki paljon muutakin sisällön tuotantoon liittyvää kuin kuvat, mutta visuaalinen ilme on mielikuvien luomisen kannalta erittäin tärkeää. Tässä pari vinkkiä houkuttelevien mainoskuvien ottamiseen.

Laadukkaat välineet

Monessa sosiaalisessa on tarjolla pitkä lista täysin käyttöön soveltuvia filttereitä, mutta ammattilainen työstää kuvansa oikealla kuvankäsittelyyn tarkoitetulla ohjelmistolla. Ohjelmapaketteihin on yleensä olemassa maksullinen lisenssi, johon kannattaa ehkä sijoittaa siinä vaiheessa, kun homma on lähtenyt kunnolla rullaamaan. Aluksi voi kuitenkin pärjätä oikein hyvin myös maksuttomilla ohjelmilla, joilla voi opetella kuvankäsittelyn perusteet. Moni ominaisuus on nimittäin maksuttomissa ja maksullisissa sama, maksullisissa vain on usein laajempi valikoima yksityiskohtaisempaa käsittelyä varten.

Edes kuvankäsittely ei kuitenkaan pelasta huonolaatuista kuvaa. Ellei sinulla vielä alkuvaiheessa ole varaa palkata valokuvaajaa, voit ottaa hyvälaatuisia mainoskuvia myös itse. Ellei sinulla ole kuvaamisesta omakohtaista kokemusta, voit pyytää kamera suosituksia keneltä tahansa harrastelijalta tai ammattilaiselta.

Värit ja muodot

Värien vaikutusta ihmisen alitajuntaan on tutkittu paljon. Esimerkiksi punaisen tiedetään värinä olevan ruokahalua herättävä, minkä vuoksi moni pikaruokaketju käyttää sitä paljon mainonnassaan ja graafisessa ilmeessään. On kuitenkin hyvä pitää kohdeyleisösi mielessä. Jos myyt esimerkiksi käsitöitä ja tekstiilejä, saattaa olla aiheellista välttää liian aggressiivia ja teräviä kulmia tai vahvoja, räiskyviä värejä. Pehmeät tai raikkaat sävyt ja pyöreät kulmat tuovat kuviin enemmän lämpöä ja lempeyttä, mikä saattaa houkutella juuri sinun kohdeyleisöäsi.